Kan ik een echt papieren proefkaartje ontvangen met onze tekst en gekozen kleur?
Nee, dat is in verband met onze ambachtelijke druktechniek niet mogelijk. Met deze techniek kost één kaartje, die we dan helemaal op maat maken en laten drukken, net zoveel als vijftig kaartjes. Dit is erg kostbaar. Er zijn twee manieren om een goed beeld te krijgen van je geboortekaartje.
1. Bestel een standaard papieren proefkaartje via onze website.
De eerste optie is om naar onze website te gaan en daar een proefkaartje te bestellen.
Het papieren proefkaartje geeft een goed beeld van onze kwaliteit, de kleuren, de enveloppen en het ontwerp.
2. Vraag via onze website een offerte aan.
Enthousiast? Vraag dan een offerte aan van het desbetreffende geboortekaartje. Je ontvangt binnen enkele minuten een bevestiging van de offerte in je mailbox. Zo kun je gelijk zien of het kaartje binnen je budget past. Is de (voorlopige) offerte akkoord? Dan kun je een belmoment inplannen. Na ons gesprek en akkoord op de offerte ontvang je de digitale proefkaart op basis van je wensen.
Vind je het fijn om vooraf toch nog wat in handen te hebben en de verhoudingen op het kaartje goed te kunnen bekijken? Dan kunnen wij op aanvraag van de laatste versie een PDF-bestand sturen. Deze kun je gemakkelijk thuis uitprinten.
Kan ik van dit geboortekaartje een papieren proefkaartje ontvangen?
Een deel van onze collectie is ook als proefkaartje te ontvangen. Klik hier voor een overzicht van al onze proefkaartjes. Zit je favoriete kaartje er niet bij? Dan raden wij aan om een soortgelijk kaartje te bestellen met daarbij een kleurenstaaltje.
Ik zie een leuk kaartje op de website, maar wil deze graag in een ander formaat. Is dat mogelijk?
Dat is zeker mogelijk. We zetten het ontwerp dan om in het gewenste formaat. Geef je voorkeur door bij het veld ‘Opmerkingen’ (laatste onderdeel tijdens het aanvraagproces).
Kost één kleur evenveel als twee kleuren op je geboortekaartje? (Offset)
Nee, wij drukken de kaartjes per kleur. Elke extra kleur betekent een extra drukgang en hier zijn weer tijd en kosten aan verbonden. Bekijk deze pagina voor meer informatie over onze druktechnieken.
Wat is het verschil tussen ambachtelijk gedrukt folie en digitale foliedruk?
Al onze kaartjes worden op ambachtelijke wijze gedrukt, zo ook de foliekaartjes. Dit is een groot verschil met kaartjes waarop folieprint (sleeking) wordt toegepast. Bij het printen van folie wordt de folie met een machine op de kaarten aangebracht, terwijl bij het ambachtelijk drukken de folie echt in het papier wordt gedrukt. Hierdoor is de kwaliteit vele malen beter dan een geprint foliekaartje en blijven de kaartjes langer mooi.
Kost het bevestigen van een houten figuurtje veel tijd?
De houten figuurtjes ontvangen jullie los bij de geboortekaartjes. Deze zijn erg gemakkelijk te bevestigen op de geboortekaartjes. Op de achterkant van elk houten figuurtje zit een plakstrip die gemakkelijk met de nagel is te verwijderen. Op de voorkant van het geboortekaartje zit een streepje zodat je gelijk de juiste positie weet. Met honderd geboortekaartjes ben je ongeveer een half uurtje bezig. Klik hier voor de instructiefilm.
Kunnen jullie de accessoires bevestigen?
Wij kunnen tegen een kleine meerprijs van 30 cent per figuurtje de houten figuurtjes bevestigen. Deze optie komt tijdens het bestelproces aan bod.
Is een fotokaart inclusief of exclusief een foto?
Dit geboortekaartje is exclusief de foto. De foto op dit geboortekaartje is puur ter illustratie. De foto dien je zelf aan te leveren.
Kan ik ook zelf een foto maken met mijn mobiel?
Heb je een klein fotokaartje of een kleine foto aan de binnenkant van je geboortekaartje?
Dan kun je deze prima met je mobiele telefoon maken. Wij bewerken de foto graag voor je na. Let wel op dat je de foto’s in de hoogste kwaliteit aanlevert, dus in het grootste formaat en in 300 dpi.
Heb je grote foto op de voorkant van het geboortekaartje? Dan raden we aan om de foto met een compact-, systeem- of spiegelreflexcamera te maken in een ruimte met veel licht en met een rustige achtergrond.
Ik wil een foto op ons geboortekaartje. In welke kwaliteit moet ik hem aanleveren?
Stuur de foto van je kindje in groot formaat en hoge resolutie (300 dpi, JPG) per mail of via WeTransfer naar info@studiokuuk.com.
Wij maken de foto zelf. Kunnen jullie deze nog nabewerken?
Ja, dat is zeker mogelijk. Jullie ontvangen hiervan een voorbeeld per mail en na akkoord gaan wij de geboortekaartjes drukken.
Hoe lang van tevoren moet ik de kaartjes bestellen?
We hebben een beperkt aantal plekken én het ontwerp voor je kleintje heeft echt tijd nodig. Ons advies? Vraag een offerte aan tussen de 20-34 weken van je zwangerschap. Dan weet je zeker dat wij nog plek hebben.
Ik woon niet in Nederland. Kan ik dan ook een (proef)kaartje bij jullie bestellen?
Ja, dit is mogelijk. Woon je in België? Dan kun je gewoon onder het kopje Gratis proefpakket een bestelling plaatsen.
Woon je niet in België of Nederland? Stuur een mailtje naar info@studiokuuk.nl en geef daarin aan om welk kaartje het gaat en vermeld je adres. We nemen zo snel mogelijk contact met je op.
Ik vind jullie stijl mooi, maar zie het kaartje voor ons er niet tussen. Wat nu?
Spreekt onze stijl je aan maar kun je hét kaartje niet vinden? Dan maak ik, Henrieke, ‘em graag voor je op maat. Stuur een mailtje naar info@studiokuuk.nl met je wensen en aantallen. Dan komen wij er zo snel mogelijk op terug.
Ik zou graag twee kaartjes willen combineren, kan dat?
Wanneer je twee kaartjes wilt combineren, kies je tijdens het bestelproces één van beide kaartjes. Verderop in het bestelproces kun je vervolgens een plaatje uploaden van het andere kaartje. Geef bij het veld ‘Opmerkingen’ je specifieke wensen door.
Is het mogelijk om het ontwerp aan te passen?
Elk ontwerp is aan te passen wat betreft tekst, kleur en lettertypes. Ook is het mogelijk om er bijvoorbeeld een fotootje of kleine illustratie bij te plaatsen. Voor grote aanpassingen brengen we mogelijk kosten in rekening, uiteraard wordt je hierover geïnformeerd.
Wij weten niet wat het geslacht is. Kan ik twee ontwerpen ontvangen?
Ja, het is mogelijk om twee ontwerpen te ontvangen. Voeg beide kaartjes toe aan je offertemandje, dan gaan wij ermee aan de slag!
Is het ook mogelijk om het kaartje en de envelop zonder logo te bestellen?
Het is mogelijk om, tegen een meerprijs, het kaartje en envelop zonder logo te bestellen. Deze optie kun je aan het einde van het bestelproces kiezen.
Kan ik een eigen ontwerp aanleveren?
Je mag gerust je ideeën in een document als inspiratie aan ons aanleveren om aan te geven hoe je het kaartje voor je ziet. We drukken echter geen kant-en-klare aangeleverde ontwerpen.
Uit welke lettertypes kan ik kiezen?
Tijdens het bestelproces kun je de naam van je kleintje invullen en zien hoe het lettertype eruit komt te zien.
Kan ik zelf een lettertype aanleveren?
Mocht het gewenste lettertype niet tussen de lettertypes uit onze collectie zitten, dan kun je ook zelf een lettertype aanleveren. Het gewenste lettertype kun je dan aangeven bij het veld ‘Opmerkingen’.
Hoeveel weken van tevoren vraag ik een offerte en digitale proefkaart aan?
Het is verstandig om de offerte ruim voor de uitgerekende datum aan te vragen (vóór 32 weken zwangerschap). We hebben een beperkt aantal plekken én het ontwerp voor je kleintje heeft echt tijd nodig. Ons advies? Vraag een offerte aan tussen de 20-34 weken van je zwangerschap. Ook is het goed te bedenken dat je kindje ook eerder geboren kan worden dan verwacht.
Als ik een offerte aanvraag, zit ik dan ergens aan vast?
De offerte en digitale proefkaart ontvang je geheel vrijblijvend. Pas na akkoord op de offerte is de bestelling definitief.
Wat is de levertijd van deze geboortekaartjes? (Offset)
In verband met onze ambachtelijke druktechniek hebben de kaartjes een nachtje nodig om mooi op te drogen. Geven jullie akkoord op de definitieve digitale proefkaart op een werkdag vóór 12.00 uur, dan worden de kaartjes nog dezelfde dag gedrukt en de volgende werkdag in een mooi pakket naar jullie verstuurd. Over het algemeen worden de geboortekaartjes een werkdag later bezorgd. De levertijd is in het algemeen dus twee werkdagen. Wij hebben echter geen invloed op eventuele vertragingen door PostNL.
Let op: in het weekend zijn wij gesloten. De geboortes worden dan maandagochtend opgepakt.
Wat is de levertijd van deze geboortekaartjes? (Offset, reliëfdruk)
Voor dit geboortekaartje wordt er een speciale stempel gemaakt om de preeg aan te brengen op het kaartje. Dit proces gebeurt nadat de kaartjes zijn gedrukt. Houd rekening met een levertijd van 3-4 werkdagen, mits akkoord op de definitieve digitale proefkaart op een werkdag voor 12.00 uur. Wij hebben echter geen invloed op eventuele vertragingen door PostNL. Voor meer informatie over reliëfdruk, klik hier.
Wat is de levertijd van deze geboortekaartjes? (Offset, foliedruk)
Voor dit geboortekaartje wordt er een speciale stempel gemaakt om de folie in de kaart te drukken. Dit proces gebeurt nadat de kaartjes zijn gedrukt. Houd rekening met een levertijd van 3-4 werkdagen, mits akkoord op de definitieve digitale proefkaart op een werkdag voor 12.00 uur. Wij hebben echter geen invloed op eventuele vertragingen door PostNL. Meer informatie over foliedruk, klik hier.
Wat is de levertijd van deze geboortekaartjes (Letterpress)
Voor dit geboortekaartje wordt er een speciale stempel gemaakt om de letters in het papier te drukken. Houd daarom rekening met een levertijd van 3-4 werkdagen, mits akkoord op de definitieve digitale proefkaart op een werkdag voor 12.00 uur. Wij hebben echter geen invloed op eventuele vertragingen door PostNL. Voor meer informatie over letterpers, klik hier.
Wat is de levertijd van de kaartjes in België?
De levertijd is afhankelijk van het soort kaartje. Bij elk kaartje staat een indicatie van de levertijd aangegeven. Wanneer de kaartjes worden verzonden, worden ze over het algemeen de volgende werkdag tot een werkdag later in België bezorgd. Wij hebben echter geen invloed op eventuele vertragingen door PostNL of de lokale postbezorging.
Let op: in het weekend zijn wij gesloten. De geboortes worden dan maandagochtend opgepakt.
Help, deze formaten kosten in België twee postzegels per kaartje. Kan het formaat aangepast worden?
Wij kunnen elk geboortekaartje aanpassen naar een ander formaat. Vermeld dit tijdens de offerteaanvraag bij het veld ‘Opmerkingen’. Wij nemen dan contact met je op en passen vervolgens de maten van het kaartje aan.
Moet ik de geboortekaartjes vooraf betalen?
Ja, de kaartjes dienen uiterlijk voor het drukken van de kaartjes betaald te worden. Wij gaan met het drukproces aan de slag nadat wij de betaling (of een bewijs ervan) hebben ontvangen.
Stel dat er iets misgaat tijdens de zwangerschap, krijg ik dan mijn geld terug?
Ja, uiteraard. Wij storten het volledige bedrag dan terug.
Hoeveel wijzingen zijn er mogelijk aan het geboortekaartje?
Er zijn drie correctierondes bij de prijs inbegrepen. Deze gaan in nadat je de eerste opzet voor de digitale proefkaart van ons hebt ontvangen.
Wat leuk, een ontwerp voor onze postzegel. Is elk ontwerp mogelijk?
Ja, elk ontwerp is mogelijk. Wij passen graag het ontwerp van de postzegel aan op jouw geboortekaartje.
Zijn de kleuren van de postzegels gelijk aan ons geboortekaartje?
Doordat de postzegels op een andere manier gedrukt worden door PostNL kunnen de kleuren wat afwijken.
Hoe kan ik de postzegels bestellen?
Je ontvangt van ons een JPEG-bestand. Deze kun je gemakkelijk uploaden via de site van PostNL.
Kunnen de enveloppen eerder worden verstuurd?
De enveloppen kunnen eerder worden verstuurd. Dit kun je tijdens de offerteaanvraag aangeven. Houd rekening met extra verzendkosten.
Welke soorten sluitstickers zijn er?
De sluitstickers zijn verkrijgbaar met een diameter van 3 cm en een diameter van 5 cm. Het ontwerp op de sluitsticker maken we helemaal passend bij het geboortekaartje.
Hoe werkt het met een voering op maat?
Kies tijdens het bestelproces voor een blanco voering en geef in het veld ‘Opmerkingen’ aan welke wensen je hebt voor de voering. Je ontvangt van ons bij de digitale proefkaart dan ook het ontwerp voor de voering.
Zijn de voeringen al bevestigd of ontvang ik ze los bij de enveloppen?
De voeringen worden geplakt en wel geleverd.
Maken jullie ook labeltjes op maat voor doopsuiker?
Ja, dat kan! Voor meer informatie hierover raden we je aan om te mailen naar info@studiokuuk.nl
Hebben jullie ook doosjes in de stijl van ons geboortekaartje?
We kunnen doosjes in de stijl van jullie geboortekaartje maken. Kijk voor meer informatie op deze pagina.
Kunnen jullie de kaartjes ook in zijn geheel voor ons versturen?
Dat kan zeker. Dit kost 40 cent per te versturen kaartje, exclusief de kosten van het bedrukken van de enveloppen en de kosten van de postzegels. De kosten van de postzegels worden achteraf berekend.
Krijg ik na de digitale proefkaart ook een fysiek kaartje toegestuurd?
Het is helaas niet mogelijk om een fysiek papieren proefkaartje te ontvangen met jullie eigen teksten en wensen. Onze kaartjes worden ambachtelijk gedrukt, hierdoor kost het drukken van één papieren proefkaartje net zoveel als het drukken van 50 kaartjes. Wil je een goede indruk krijgen van onze kleuren, het papier en de kwaliteit? Bestel dan een gratis proefpakketje.
Als ik een voering bestel, is dit dan inclusief de envelop of exclusief de envelop?
De voeringen dienen apart besteld te worden naast de enveloppen. Ze worden wel geplakt en wel naar je verzonden.
Ik wil graag een bedrukte envelop, kan ik deze ook zonder geboortekaartjes bestellen?
Nee, dat is niet mogelijk. De (bedrukte) enveloppen zijn alleen in combinatie met onze geboortekaartjes te bestellen.
Ik vind de handgeschreven leren labels erg mooi, maar wil een ander lettertype. Kan dat?
De handgeschreven leren labels worden door onze kalligrafe in haar handschtift gekalligrafeerd, hierdoor is een ander handgeschreven lettertype niet mogelijk. Wel is het mogelijk om de leren labels te bedrukken, dit kan in elk gewenst lettertype, geef dit bij je bestelling aan.
Wat is het verschil tussen de kleur 'bling goud' en goudfolie?
De kleur bling goud is een zogeheten drukkleur, hierbij wordt inkt gebruikt. De kleur bling goud bevat metallic deeltjes zodat het iets glimmert. Bij het drukken met goudfolie wordt de folie echt in het papier gedrukt. De folie is geheel glimmend. Hieronder kan je het verschil bekijken, links is bling goud en rechts is goudfolie.
Dien ik vooraf te betalen?
Ja, de kaartjes dienen vooraf betaald te worden. Wel is het mogelijk om de digitale proefkaart eerst te zien voordat je betaalt. Echter worden de kaartjes pas gedrukt na (bewijs van) betaling.
Kan ik van elk geboortekaartje een papieren proefkaartje ontvangen?
Een deel van onze collectie is ook als proefkaartje te ontvangen. Klik hier voor een overzicht van al onze proefkaartjes. Zit je favoriete kaartje er niet bij? Dan raden wij aan om een soortgelijk kaartje te bestellen met daarbij een kleurenstaaltje.
Zijn jullie geopend tijdens de feestdagen?
Tijdens officiële Nederlandse feestdagen (Nieuwjaarsdag (1 januari), Eerste en Tweede paasdag, Koningsdag (27 april), Hemelvaartsdag, Eerste en Tweede pinksterdag, Eerste en Tweede Kerstdag en eens in de 5 jaar bevrijdingsdag (5 mei) zijn zowel wij als onze drukker gesloten.
Verzendtijden rondom feestdagen
Al onze pakketjes worden verzonden via PostNL. De normale levertijd van PostNL is een werkdag. Tijdens de feestdagen kan dit oplopen naar 4-5 werkdagen.
Wil je er zeker van zijn dat je de geboortekaartjes op tijd in huis hebt? Dan is het ook mogelijk om het pakketje bij onze drukker in het midden van het land op te halen.
Limited Edtion, wat houdt dat in?
Speciaal voor de collectie van september 2019) hebben wij een aantal speciale producten gemaakt. Om de exclusiviteit te behouden zijn ze in beperkte mate leverbaar. Dus ben je fan van een van deze producten? Vraag dan tijdig een offerte aan.
Na betaling van de factuur worden de producten voor jou gereserveerd. Zo weet je zeker dat je een héél uniek geboortekaartje hebt!
Als ik na akkoord op de offerte toch besluit ervan af te zien, wordt er dan iets in rekening gebracht?
Mocht je na akkoord op de offerte en verschillende wijzigen er toch vanaf zien, dan brengen wij 50 euro ontwerpkosten in rekening voor alle tijd en moeite die wij erin gestopt hebben. Deze ontvang je dan per factuur.
Wat betekend 'vleugje van'? Kun je deze inkt kleuren ook gebruiken voor tekst?
Bij deze inkt kleur hebben wij een toefje van de hoofdkleuren mosgroen, poedderoze, oud blauw e.d. gebruikt. Zo ontstaat er een hele zachte pasteltint die zich erg goed leent voor achtergronden. Echter raden wij het wel aan om deze tint altijd te combineren met een donkere inkt kleur voor de tekst, zoals mosgroen, bling goud e.d.
De 'vleugjes van' zijn alléén geschikt voor achtergronden en zijn niet bruikbaar voor de tekst voor op je geboortekaartje. Daarvoor is deze tint te licht en wordt de tekst onleesbaar.
De baby is geboren, wat nu?
Is de kleine geboren? Meld dit dan via onze knop ‘geboorte melden’. Vermeld de laatste gegevens voor op het kaartje en geef eventuele laatste wijzigingen duidelijk aan. Je ontvangt hierna van ons de definitieve digitale proefkaart. Na akkoord op de proefkaart en (bewijs van) de betaling van de factuur gaan wij aan de slag met het drukken van de kaartjes.
Ik ben verliefd op jullie kaartjes. Hebben jullie nog plek?
Ben je enthousiast over onze collectie geboortekaartjes? Tof! Echter hebben wij een beperkt aantal plekken beschikbaar. Benieuwd of wij nog plek hebben? Check dan onze beschikbaarheid hier. (Let op: je dient de offerte aanvraag uiterlijk met 34 weken aan te vragen.) Ben je al later en wil je een standaard kaartje uit onze collectie? Mail dan even naar info@studiokuuk.nl. Dan kijken wij of we nog plek hebben voor die maand.
Hoe werkt het bestelproces?
Vanaf wanneer hebben jullie weer plek voor het maken van een geboortekaartje?
Ben je uitgerekend in de maanden november, december, januari en februari en begin maart? Dan kunnen wij je helaas niet helpen.
Verwacht je jouw kleintje in de tweede helft van maart of later? Dan raden wij aan om begin januari een offerte aan te vragen via onze website.
Kan ik ook in de maanden november en december een offerte aanvragen?
Ja, dat kan, maar wij zullen 'em pas in de behandeling nemen begin januari op basis van de prijzen die we dan hanteren.
Ik ben vaste klant, kunnen jullie nog wat voor mij betekenen in de periode van jouw verlof? ;-)
Begrijpelijke vraag hoor. ;-) In dit geval raden wij aan om even een mailtje te sturen naar info@studiokuuk.nl met je vraag + wensen. Wellicht kan onze collega het dan oppikken.
Vanaf wanneer is het weer mogelijk om een belafspraak in te plannen?
Begin januari is het weer mogelijk om een belafspraak in te plannen. Zodra wij de beschikbare data online zetten houden we je daarvan op de hoogte via Social Media.
Worden alle lopende opdrachten wel gedrukt tijdens jullie verlof?
Is je kleintje geboren en staat het ontwerp klaar? Meld dan de geboorte via onze knop.
Loopt de opdracht nog en is je kleintje geboren? Meld dan ook de geboorte aan via bovenstaande link. We nemen dan z.s.m. contact met je op.